Information om situationen efter Cimbers konkurs

Den 6/5 2012 (16:25) er følgende mail udsendt til medlemmerne af Pendlergruppen:

Kære Pendler-kollegaer
Det har været en travl weekend, hvor der er blevet arbejdet på få normaliseret pendlernes vilkår igen.
Dem, der har pendlet med Cimber, har sikkert gjort sig mange overvejelser i weekenden. Hvad gør jeg osv.?
Det, der ikke må ske, er at vi som gruppe og individ taber modet. Det gavner ingen. Det gælder om at bruge situationen til at få endnu bedre vilkår, end vi havde før krakket.
Vi ved at flere af jer pendler flere gange om ugen, for at kunne have et familieliv hjemme. Her er udfordringerne blevet store. Så det gælder om at få normaliseret transportmuligheder og priserne snarest. Her er det fra Winni Grosbølls side oplyst, at der arbejdes ihærdigt på at få Transportministeren i tale for at få en løsning.
Jeg vil gøre mit bedste for at få en pendler-rabataftale med DAT og har aftale om at kontakte DAT-chefen, Jesper Rungholm, mandag formiddag for at drøfte, hvordan en sådan bør se ud fra et pendlersynspunkt.
Jeg har fået en aftale med borgmester Winni Grosbøll om et møde. Tidspunktet skal gerne kunne aftales i morgen.
Ligeledes forventer jeg at få nye oplysninger om pendlerproduktet for gående passagerer med Færgen.
Jeg vil, efter pendlerrabat med DAT er afklaret, henvende mig til Transportudvalget og eventuelt Skatteudvalget for at få foretræde og få løsninger, der kan ligestille os pendlere, så det ikke er det enkelte individ, der skal bære byrden efter konkursen.
Såfremt du har købt billetter ud i fremtiden hos Cimber og betaling har fundet sted via et kreditkort er her en vejledning i hvad du skal gøre: (Informationen fra min bank).   *)
Har du købt en flybillet med et internationalt betalingskort (f.eks. Mastercard eller Mastercard debet) direkte hos Cimber Sterling kan du gøre indsigelse via banken.
Ønsker du at gøre indsigelse, skal du indsende følgende oplysninger til os (banken, red.):
*  Kontonummer, hvor beløbet er trukket
*  Dato for transaktionen
*  Kortnummer
*  Beløb
*  Kopi af ordrebekræftelse med alle oplysninger
*  Dokumentation for at have forsøgt at kontaktet sælger. Kopi af e-mail eller oplysninger
om telefonisk kontakt (Kontaktperson, dato og tidspunkt)

Herfra ønskes du en god arbejdsuge!
– Måske mødes vi?

Dine repræsentanter – Jan & Preben

Med kærlig hilsen
Preben Holm
Nexøvej 16
3720 Aakirkeby
M 3024 4732

*) tilføjelse red. Den 3/5 2012 er der også lagt link på hjemmesiden til
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens informations »Om forbrug.dk«.  Linket er:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ferier-og-rejser/Pakkerejser/Hvis-flyselskabet-gaar-konkurs?tc=219026C9886F4AA689F993C3696EB399

 

 

FacebookGoogle+TwitterLinkedInShare

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


2 + otte =

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>