Sludder og vrøvl

Den er så sød, historien om bonden med hestene Sludder og Vrøvl, men også meget lærerig med hensyn til, om man ser en sag forfra, bagfra eller fra siderne.
BAT arbejder – via RejseGuiden – på en App, som til enhver tid bl.a. skal kunne oplyse passagererne om, hvor deres bus befinder sig, og om den er forsinket etc. Passagererne ved stoppestederne ude på øen kan ved et simpelt opslag på en smartphone sikre sig, om de kan nå frem til tiden.
Vi glæder os over sådanne gode fremskridt. Det skal der overhovedet ikke være tvivl om. Imidlertid er vi blevet mødt med, at nogle bornholmere har fået opfattelsen af, at vi er imod et sådant tiltag.
Dertil er – med historien om bonden i erindring – kun at sige: Det er det rene sludder og vrøvl – og hvis det ikke er det, så er det, det rene vrøvl og sludder.
Samtidig med glæden over det nye system, har vi dog appelleret til, at man ikke lader passagererne dele op i A- og B-passagerer, og rent glemmer den yderligere information til dem, der ikke har mulighed for at hente den ned via en smartphone. Det har måske givet nogen opfattelsen af, at vi skulle være imod et sådant fremskridt.
Der er nok så mange fru Kofoed’er på Bornholm, som aldrig nogensinde kan finde på at investere i en smartphone, en iPad etc. eller sætte sig ind i Internettets mange muligheder. De må ikke glemmes. De betaler også for deres billet.
Dét skal naturligvis ikke bremse fremskridtet, men gøre fremskridtet brugeligt for alle.

Bornholms Passagerforening
31. oktober 2012
Bjørn Carlsen
Rønnevej 42, Bodilsker
3730 Nexø
Email: b.carlsen@tdcadsl.dk

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


3 + otte =