Datoberegnet statistik (dvs. der kan forekomme en eller flere »hændelser« på samme dato, men statistisk forekommer der kun en »hændelse«). Vi har undladt forsinkelser < 15 minutter, da de fleste af sådanne forsinkelser ikke får indflydelse på, om den samlede rejse kan gennemføres. Derimod vil forsinkelser > 15 minutter typisk betyde en væsentlig forøgelse af den samlede rejsetid:
Vinterhalvåret 2009/2010
Oktober 2009
|
November 2009
|
December 2009
|
Januar 2010
|
Februar 2010
|
Marts 2010
|
|
Erstatning
indsat *)
|
9 af 31
|
15 af 30 **)
|
1 af 31
|
11 af 31
|
13 af 28
|
0 af 31
|
Forsinket fra og med 15 min.
|
0 af 31
|
1 af 30
|
6 af 31
|
3 af 31
|
2 af 28
|
1 af 31
|
*) = konventionel færge (typisk PA) indsat på en eller flere afgange pr. en dato (uanset grunden til at konventionel færge er indsat, fordi kunden oplever længere transporttid (og mere besværlig samlet transport))
»Forsinket« opgjort efter samme princip (men erstatning indsat og forsinkelse på én og samme dato registreres naturligvis kun én gang).
Vi har set bort fra forsinkelser < 15 min., men alene set på forsinkelser > 15 min. = BAT-bus/Ystad-tog kan/vil ofte være kørt.
**) 23/11 2009 forsinkelse > 4 timer skal medregnes som aflysninger
Vinterhalvåret 2010/2011
Oktober 2010
|
November 2010
|
December 2010
|
Januar 2011
|
Februar 2011
|
Marts 2011
|
|
Erstatning
indsat *)
|
2 af 31
|
17 af 30
|
5 af 31
|
25 af 31
|
25 af 28
|
3 af 31
|
Forsinket fra og med 15 min.
|
2 af 31
|
3 af 30
|
6 af 31
|
0 af 31
|
2 af 28
|
1 af 31
|
*) = konventionel færge (typisk PA) indsat på en eller flere afgange pr. en dato (uanset grunden til at konventionel færge er indsat, fordi kunden oplever længere transporttid (og mere besværlig samlet transport))
»Forsinket« opgjort efter samme princip (men erstatning indsat og forsinkelse på én og samme dato registreres naturligvis kun én gang).
Vi har set bort fra forsinkelser < 15 min., men alene set på forsinkelser > 15 min. = BAT-bus/Ystad-tog kan/vil ofte være kørt.
Samlet oversigt over vinterhalvåret 2009/2010 og vinterhalvåret 2010/2011
Vinterhalvåret 2009/2010
|
Vinterhalvåret 2010/2011
|
Gennemsnit
for de 2 vinterhalvår
|
|
Erstatning indsat
|
49/182 = 26,9%
|
77/182 = 42,3%
|
126/364 = 34,6%
|
Inkl. forsinket
fra og med 15 min.
|
62/182 = 34,1%
|
91/182 = 50,0%
|
153/364= 42,0%
|
31/7 2011 BACa