Vores arbejde er upolitisk

Da Bornholms Passagerforening holdt generalforsamling den 22. marts 2010 havde vi besøg af folketingsmedlem fra SF, Pia Olsen Dyhr. Det blev – som vi også efterfølgende skrev dengang – et fantastisk godt møde.
Når Bornholms Passagerforening i år holder sin generalforsamling den 28. marts 2011, lægger vi – som mange andre i denne tid – vægt på emnet »Udkantsdanmark«. Det får vi folketingsmedlem fra Venstre, Kristian Jensen, til at kommentere, bl.a. ud fra regeringens fremlagte plan.
Bornholms Passagerforening ønsker bl.a. at fremme
  • Gode rejsemuligheder og et godt kollektivt transportnet til, fra og på Bornholm
  • Sikring af øens befolkningsunderlag og levemulighederne i landdistrikterne gennem gode transportforhold for pendlere og erhvervsliv.
Når vi »kalder« på politikerne til at informere på vores generalforsamlinger eller til borgermøder, skifter vi helt bevidst mellem »rød og blå stue« for at sikre, at vi »ikke kan skydes i skoene« at være engageret politisk til den ene eller den anden side i det politiske landskab.
Ingen spørger til, hvilken farve partibogen har, når bestyrelsen i Bornholms Passagerforening sammensættes/vælges, men ikke desto mindre har bestyrelsen et vågent øje for, at der ikke opstår en skæv fordeling eller i det hele taget er en politisk indflydelse på foreningens arbejde. Vores arbejde kan og skal ikke sættes i nogen politisk bås.
I 2010 var der således ikke tale om et SF-arrangement, men et arrangement, der var til gavn for Bornholm som helhed.
I 2011 er der således ikke tale om et Venstre-arrangement, men et arrangement, der skal være til gavn for Bornholm som helhed.
Er du interesseret i Bornholms ve og vel, så kom og vær med den 28. marts 2011 på Biblioteket i Rønne – uanset din farve!
Bornholms Passagerforening
16. marts 2011
Bjørn Carlsen
Rønnevej 42, Bodilsker
3730 Nexø
Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


7 + otte =